Mobiltelefon (SMS)

Inloggning via mobiltelefon 
Om du saknar Mobilt BankID eller e-legitimation, går det bra att logga in via att du får en engångskod till din mobiltelefon när du matat in ditt användarnamn och din personliga pinkod.

Hur får jag en PIN-kod?

Om du har möjlighet att logga in via via någon annan inloggningsmetod så går du in på fliken Min profil och hittar din pinkod där. Du kan ändra pinkod genom att klicka på knappen Generera pinkod, eller skriva in en egen.
Obs! För att detta ska fungera måste ditt mobiltelefonnummer vara inlagt i fältet Mobiltelefon.

Saknar du möjlighet att logga in med någon annan metod och vill ha din PIN-kod så ber vi dig att kontakta din kontaktperson på Grant Thornton som hjälper dig med detta.

Så här loggar man in med inloggningsmetoden Mobiltelefon (SMS)

  1. Gå till www.grantthornton.se
  2. Välj "Logga in" upp i menyn
  3. Välj Inloggningsmetod "Mobiltelefon (SMS)"
  4. Skriv in personnummer i formatet ÅÅÅÅMMDDXXXX eller ange e-postadress (Obs! Fältet är känsligt för gemener och versaler) (Har man knappat in fel så får man meddelande "Användare saknas")
  5. Ange personlig 6-siffrig pinkod. Är den fel så får du meddelande "Felaktig inloggning"
  6. Klicka Skicka
  7. Du kommer vidare till steg 2 med fält att skriva in koden du ska få via sms, det ska stå "Notifiering skickad"
  8. Öppna sms med 6-siffrig kod
  9. Ange koden som du mottagit på telefonen i fältet och klicka Skicka

 Sen är du inloggad och kan välja företag och tjänst för att börja arbeta.