För att logga i Flow behöver man vara upplagd som aktiv användare med koppling till ett företag. Mer information och hjälp om de olika inloggningsmetoderna hittar du också i anslutning till vald inloggningsmetod, för några kan man läsa mer på länkarna nedan eller ute i menyn till vänster. För att komma till inloggningsidan, klicka här.
Inloggningsmetoder:
- BankID
- Google eller Microsoft Authenticator, läs mer här
- Mobiltelefon (SMS), läs mer här
- Telia e-legitimation
- Säkerhetsnyckel, läs mer här
Vanliga orsaker till problem med inloggning
- Man saknar sin personliga pinkod vid Mobiltelefon (SMS) metoden. Kontakta någon i kontaktteamet för att få reda på din pinkod.
- Man vill använda Authenticator metoden men saknar aktivering av den, läs mer här om hur aktivering går till.
- Fastnar i inloggningssteget?
- Ej upplagd eller ej aktiv som användare, kontrollera det med någon i kontakteamet.
- Anges epostadress, fältet är känsligt för versaler och gemener. Inmatning måste ske exakt så som registrering gjorts utav GT- medarbetare.
- Får blå skärm efter verifering, fs.grantthornton.se. Kan bero på att man använt en felaktig länk för inloggning, eller att tiden då man påbörjat inloggning till sidan tills man slutfört verifieringen har tagit för lång tid. Prova att logga in på nytt från www.grantthornton.se
Upplever man tekniska problem så kontakta Helpdesk Flow här. Var noga med att uppge era personuppgifter och en detaljerad beskrivning på vad som händer och i vilket steg som man upplever det.